Sîret-i Enbiyâ derslerimize yeniden kavuştuk. Dönemin ilk dersinde Muhammed Emin Yıldırım hocamız, “Muhteşem Bir Sermaye Peygamberler Tarihi” serlevhasının altında bize bu yürüyüşümüzün ne anlama geldiğine dair çok önemli bir ders yaptı. Hocamız, bu büyük sermayenin bize neler verdiğinin üzerinde durdu. Özellikle Peygamberler Tarihi’nin, insanın değer ve kıymetini insanlığa nasıl gösterdiğini, insanlığın değişim ve dönüşümünün yol ve yöntemlerinin neler olduğunu çok güzel örneklerle bizlere izah etti. Derslerimizin hayırlara vesile olmasını Rabbimizden niyaz ediyor, dönem sonuna kadar heyecanlarımızın daim olmasını diliyoruz.
Dersten Cümleler
Biz insanları yüzsüzleştirmekle mükellef değiliz, yüzleştirmekle mükellefiz.
Bu meclisler, bu aciz kardeşiniz için iki temel şeyi ifade ediyor: Biri dertleşmek, ikincisi ise derman elde etmek…
Peygamberler Tarihi genel manada insanlık özel manada biz Ümmet-i Muhammed için inanılmaz bir sermayedir.
Sermaye, bir ticaret girişiminin gerçekleştirilmesi ve yürütülmesi için gerekli olan, bu işte kullanılan para ve paraya çevrilebilecek malların tümüdür.
Ümmet-i Muhammed olarak hazine sandığının üzerine oturmuş ama açlık çeken insanlara benziyoruz.
Kur’ân 28 peygamberi anlatıyor? Anlattığı 28 peygamber, 28 farklı isim taşıyordu.
Peygamberlerin davaları ortak bir dava olsa da her biri bir özellikle daha fazla öne çıkar ve insanlığa daha özel bir mesaj iletirler.
Peygamberler ve öne çıkan özellikleri:
Hz. Âdem Tevbe
Hz. İdrîs Sıdk
Hz. Nûh İstikrar
Hz. Hûd İstiğna
Hz. Sâlih Emanet
Hz. Lût İffet
Hz. İbrâhim Merhamet
Hz. İsmâil Teslimiyet
Hz. İshak Hidayet
Hz. Yakub Umut
Hz. Yusuf İstikamet
Hz. Şuayb Hitabet
Hz. Hârûn Vezir
Hz. Mûsâ Mücadele
Hz. Dâvûd Hikmet
Hz. Süleyman Adalet
Hz. Eyyüb Sabır
Hz. Zülkifl Hayrat
Hz. Yunûs Sebat
Hz. İlyâs İhsan
Hz. Elyasa Fazilet
Hz. Zekeriyyâ Tâlim
Hz. Yahya Şehadet
Hz. İsâ Sadakat
Hz. Üzeyir Metanet
Hz. Lokman Davet
Hz. Zülkarneyn Kuvvet
Peki, son peygamber Efendimiz (sas) nasıl bir mesaj verir? O (sas) Hateme’n-Nebiyyin olduğu için mühür O’nunla basılıyor, O (sas) tüm güzelliklerin, mesajların en zirve halini oluşturuyor.
Peygamberler Tarihi üzerinden iki önemli mesaj:
Birincisi: Peygamberler Tarihi, bir insanlık tarihidir; insanın değer ve kıymetini insanlığa öğreten bir mirastır.
İkincisi: Peygamberler Tarihi, insanlığın değişim ve dönüşümünün yol ve yöntemlerini insanlığa gösteren bir tecrübeler manzumesidir.
Eğer biz Peygamberler Tarihi’nin bu mesajlarını doğru anlasaydık; insanlık ailesinin tamamını üç sınıfa ayırır ve onlarla üç ayrı hukuk oluşturur ve bu hukuk üzerinden sorumluluklarımızı yerine getirmeye çalışırdık.
Nedir bu üç sınıf: Âdemî, İbrâhimî ve Muhammedî
İnsanlığın 5 temel kodu: Tevhid, Merhamet, Muhabbet, Adalet ve Sadakat…
Dünya nüfusunun %32’si Hristiyan,%23’ü Müslüman, %0,2’si (14 milyon) Yahudilerden oluşturuyor…
Müslümanlar arasında dindarlık son yıllarda zayıflasa da dünyada en hızlı yayılan din İslam’dır.
Eğer bu hızla giderse 2050 yılında Müslümanlar, Hıristiyanlara sayı itibari ile yetişecek, 2070 yılında ise Müslümanların sayısı diğer tüm dinlerden fazla olacak…
İnsanlığın üç sınıfına karşı üç sorumluluğumuz:
– Âdemî
Hilkatte Müsavî/Yaratılışta eşit
“İnsanlar tek bir ümmetti…” (Bakara 2/213)
– İbrâhimî
İnançta Kitabî
“De ki: “Ey kitap ehli! Bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin…” (Âl-i İmrân 3/64)
– Muhammedî
Menhecte Nebevî
“…İyilik ve takva da yardımlaşın. Asla günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaşmayın…” (Mâide 5/2)
En Temel Mesajlar:
– Âdemî
Kibir yok; temsiliyet var…
– İbrâhimî
Kindarlık yok; tedricilik var…
– Muhammedî
Küskünlük yok; tahammül var…
İkinci meseleye gelince, biz Peygamberler tarihini hak ettiği şekli ile anlamadığımız ve kavramadığımız için ferdi ve toplumsal değişim ve dönüşümün yasalarını ihmal ediyoruz ve içeriden kırılması gereken yumurtaları ne yazık ki dışarıdan kırıyor ve zayi ediyoruz.
Endülüs’ün yetiştirdiği büyük filozof ve âlim olan İbn Rüşd’e nispet edilen bir söz var. Diyor ki: “Yumurta dıştan bir güçle kırılırsa hayat son bulur, içten bir güçle kırılırsa hayat başlar; zira sahih dönüşümler hep içten gelir.” (İbn Rüşd)
Eğer biz Peygamberler Tarihi’ni iyice anlasak değişim ve dönüşüm yasalarını anlayacağız. O zaman kendimizde varolan kötü bir huyu nasıl terbiye edeceğimizi öğreneceğiz.
Biz toplumun değişim ve dönüşüm yasalarını Peygamberlerden öğrensek, kimse bize ölümü gösterip sıtmaya razı etmezdi.
Gayri meşru yolları bize yol olarak edindirmezdi.
Meşru bir hedefe gayri meşru vasıtalarla gidilebileceğini yutturamazlardı.